Crossing to Vancouver! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lisa Gooiker - WaarBenJij.nu Crossing to Vancouver! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lisa Gooiker - WaarBenJij.nu

Crossing to Vancouver!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 Mei 2015 | Canada, Vancouver

Hier is ze dan weer met een verhaal!!

De eerste 4 maanden op het schip zitten er alweer op! En met de training erbij geteld ben ik al op de helft! De tijd vliegt hier echt voorbij, vooral de laatste weken omdat ik het steeds gezelliger krijg ook met mijn tomaten en alle nieuwe meiden in de spa!
19 april zijn we aan de crossing begonnen! Dit is een 22 daagse cruise waarbij we van Sydney naar Vancouver gaan. In deze cruise hebben we 14 zeedagen van de 22 dagen, ik ga weer nieuwe plekken zien, we gaan de tijdgrens over, gaan over de evenaar en hebben een king Neptunus ceremonie, ik kom eindelijk in Hawaï en we gaan eindigen in Vancouver!

Dus 19 april is het allemaal begonnen. We hebben Nieuw Zeeland en Australië wild afgesloten. We hebben namelijk in de vorige cruise wat plaatsen over moeten slaan omdat het weer te slecht was. We zijn daardoor niet in Dunedin geweest en hebben ook Milford Sound over moeten slaan. Daardoor hebben we 3 wilde zee dagen gehad! Maar dat werd goed gemaakt met een overnight in Melbourne! Jammer genoeg had ik IPM dus kon niet van het schip af...
Maar heb me toch wel vermaakt!
En dan die zondag eindelijk vertrokken richting Vancouver! Maar eerst hebben we nog wat plaatsen in de South Pacific!!
En dan hebben we ook nog 26 april 2 keer moeten doen. Dat komt omdat we de tijdgrens over zijn gegaan! En tijdens deze cruise hebben we bijna iedere dag wel een uur vooruit moeten zetten, wat ons allemaal heel erg uitput omdat we een uur minder slaap hebben.

Op 27 april waren we in Pago Pago. Het eerste Amerikaanse eiland waar we kwamen. En omdat Amerika wat strenger is kwam de US coast guarde aan boord. Om te kijken of alles goed was zoals de drill die we iedere cruise doen. Het was belangrijk dat alles goed was die dag want als we niet zouden 'slagen' mochten we niet verder varen. Maar gelukkig alles was goed en mochten gewoon verder! Die ochtend was ik ook nog vrij. Ik ben met de meiden naar een geweldig mooi privé strand geweest en daar hebben we ons een paar uur vermaakt. Om half 3 moesten we weer beginnen in de spa en ik was voor die avond uitgenodigd om naar de Koningsdag party te komen! Dit was een party voor alle Nederlandse gasten en crew! En als hoogtepunt hadden ze bitterballen voor ons gemaakt! Natuurlijk smaken ze niet zoals bij Carola maar toch lekker om weer iets van thuis te eten!! Na die party zijn we nog naar de OB geweest waar we met alle officiers nog door hebben gefeest! Was heel gezellig!

Na Pago Pago begonnen we aan de eerste 5 zeedagen. In totaal hebben we 14 zeedagen in de hele cruise. We zijn dus meer op zee dan aan land.
29 april zijn we de evenaar over gegaan en hadden we een King Neptunus ceremonie. Hierbij werden er crew members uitgekozen van ieder departement en die moesten een sport van opdrachten uitvoeren. En werden helemaal ingesmeerd met vieze dingen en moesten een vis kussen. En als ze dan klaar waren moest de kapitein besluiten of ze mochten gaan of in de zon moesten drogen.
Ook moesten er 2 spa meiden hier aan meedoen, maar ik gelukkig niet!
30 april hadden we weer een crew party, omdat we een seizoen afsluiten en de evenaar over zijn gegaan! Dit was een van de beste crew party's die ik hier heb gehad! Was heel gezellig met iedereen!

Na de eerste 5 zeedagen waren we eindelijk aangekomen in Hawaï! De eerste haven was Nawiliwili, en omdat dit Amerika is moesten we onze I-95 regelen. Als je geen I-95 hebt mag je niet van het schip af in Amerika. Na de immigratie mochten we dan eindelijk van het schip af! Snel omkleden en van het schip af voor de laatste paar uren. Heerlijk om weer land te voelen na 5 dagen op zee!! Toen we aan land kwamen hadden we de eerste shuttle gepakt naar winkels en het strand. Maar dit bleken kaar kleine winkeltjes te zijn, terug naar het schip en naar de big K-Mart! Daar hebben we een paar uur gewinkeld en gegeten en toen weer snel terug om te werken!
Na Nawiliwili kwam dan eindelijk Honolulu!!! Mijn droom is uitgekomen!! Jammer genoeg moest ik in Honolulu werken maar onze manager had ons een extra uur pauze gegeven dus we hadden tijd om naar de mall te gaan. Daar zijn we als gekken gaan winkelen omdat we maar zo'n korte tijd hadden! We hadden ons niet eens omgekleed, we waren in ons uniform van het schip gegaan!
Aan het einde van de dag waren we eerder klaar en waren weer terug gegaan naar de mall en nog wat meer gewinkeld!
Om 11 uur vertrokken we alweer vanuit Honolulu en begonnen de laatste 5 zeedagen.

Ik heb echt genoten in Hawaï, het was veelste kort maar nu weet ik zeker dat ik hier nog een keer terug wil komen!
Ik kijk er heel erg naar uit om met het Alaska seizoen te beginnen! De cruises zijn dan maar 7 dagen dus iedere week nieuwe mensen aan boord!
Verder ben ik heel blij dat ik op deze manier Nieuw Zeeland heb kunnen zien en een paar plekken in Australië! Ik wil ook heel graag een keer terug naar Melbourne, dit is echt een geweldige stad! Maar dan wil ik meer tijd om alles te kunnen zien!

Dit is het wel weer voor nu, ik hoop dat iedereen weer op de hoogte is en dat ik leuke reacties terug krijg!

Tot snel maar weer en heel veel kusjes, ik ben al over de helft!!!

Xxx Lisa

• 11 Mei 2015 - 08:28

Charlie:

Hoi lieve Lisa,
    Wat klinken je verhalen super. Echt een genot om te lezen! :) En wat heb je veel meegemaakt en heb je al veel gezien. Wij kijken hier stiekem met je mee op Facebook en vinden het helemaal leuk om je te volgen. Iedere keer staat er weer wat anders. :) En Hawaii ook, helemaal te gek! :)
    Nog heel veel plezier met veel reizen en veel werken.
    We kijken uit naar de volgende verhalen.
    Groeten van Charlie en Roel :)

• 11 Mei 2015 - 08:57

Mama:

Hoi Lisa,

Ja de tijd vliegt inderdaad.
    En wat heb je toch een mooie verhalen, a once in a lifetime experience!!!
    Geniet van je tijd nog die komen gaat en Alaska WOW
    En deze zomer kom ik je zeker een keer opzoeken om te kijken naar jou leven op het schip.
    Dikke kus
    mama -XXX-

• 11 Mei 2015 - 15:29

Kristy:

Gaaf lisa, honolulu echt gaaf, ben zeker jaloers!
    Je bent al op toffe plekken geweest en gaat alleen maar meer zien!
    Heel veel plezier en geniet er nog van toppertje.
    Voor je het weet moet je weer elke vrijdag naar de merx apfelkorntjes drinken :)
    xxxxx we missen je!

• 11 Mei 2015 - 18:15

Marian:

Wauw Lisa, klinkt weer helemaal geweldig!
    Fijn dat de tijd ook nog snel gaat, wat heb je dan toch veel gezien in een relatief korte tijd!
    Al die ervaringen, verschillende mensen, culturen, geef het een mooie plaats en sla het op op je harde schijf.
    Daar kun je echt je leven lang nog mee vooruit;)
    Als iemand aan je vraagt waar zal ik eens op vakantie gaan kun je al heel veel advies geven. en inderdaad voor jezelf bekijken waar je zeker nog eens terug wilt , maar dan met meer tijd om het land te bezoeken. Echt een super ervaring!

Geniet van Vancouver en de inside passage naar Alaska, ik heb maar een klein stukje gezien en dat vond ik al helemaal geweldig! De rest heb ik van de verhalen van Ineke en Fred uit Zwitserland.
    Het is denk wel weer heel anders dan Hawai maar wel puur natuur!

Groetjes en tot de volgende keer,

Marian en co.

• 11 Mei 2015 - 22:47

Oma En Opa Vos:

Hoi Lisa.leuk om je reis verslag te lezen,Hawai super zou ik nog wel naar toe willen.
    Dansen en plezier uit je verhalen lees ik wel dat je het goed maakt maar werken hoort er natuurlijk ook bij.
    En als je dat met plezier doet dan vliegt de tijd,Je weet iedere Zaterdag of Zondag stuur ik je een mail
    met alle nieuwtjes van de Fam wij wensen jou alle goeds toe veel liefs Oma en Opa Vos KNUFFEL